Khamis, 22 Januari 2009

Wajah yang mendominasi


Cinta adalah suatu perasaan yang boleh mendominasi hati seseorang akibat dari terpandang pada suatu wajah. Cinta boleh lahir dengan tidak terduga. Seperti Cloepatra
dengan wajah dan susuk tubuh tidak begitu mengancam tetapi dapat membuatkan kedua lelaki perkasa(Mark Antony dan Julius Ceaser) luntur padanya.

Realitynya kecantikan bukanlah sepenuh terletak pada muka, tetapi wajah yang mendominasi. Antara wajah dan muka ada bezanya. Muka mempamerkan seadanya ia, sedangkan wajah memberikan pendekatan dan penampilan, diperkuat oleh suara, senyuman, lirikan mata serta susuk tubuh maupun bahasa badan.

Menghiasi wajah ataupun berhias tidak salah asalkan tidak melampau lampau, tujuannya jelas asalkan tidak melanggar yang diharamkan misalnya mencukur bulu kening.Jadi setiap orang ada pilihan utk berketerampilan, dengan cara yang lebih anggun dan meyakinkan asalkan kena dan sesuai dengan caranya.

Usah risau dengan wajah kita yang tidak jelita atau tidak cantik., Sebab orang itu hanya mewakili dirinya sahaja, sedangkan ada berjuta lagi manusia di luar sana yang memiliki persepsi yang berbeza. Kalau ada yang menganggap kita tidak jelita, belum tentu semua orang pun sama.

Hakikatnya setiap manusia adalah cantik dan jelita , lantaran setiap manusia adalah ciptaan Yang Maha Esa. Tidakkah itu benar?
Sumber : Mingguan Wanita

0 ulasan:

 
© free template by Blogspot tutorial