Selasa, 27 Januari 2009

Nasib harimau Malaya


Statistik menunjukkan 80 peratus daripada sejumlah 3,000 ekor harimau Malaya di Malaysia akan pupus dalam tempoh 50 tahun lagi.

Akibat dari kegiatan perburuan, kegiatan pembangunan dan sektor pertanian serta pertembungan dengan manusia.

Untuk mengetahui lebih lanjut (klik)

----------------------------------SENYUM PAHIT---------------------------

Seorang pemandu lori yang terlalu letih selepas bekerja hampir 24 jam, masuk ke bar, langsung meneguk segelas air diatas meja. Air tu bukan airnya, tetapi seorang lelaki yang duduk dimeja yang sama. Lelaki itu berambut kerinting empunya gelas tersebut menangis tersedu-sedu.

“Jangan menangis” pujuk pemandu lori itu. “Sorry, aku dah haus sangat, dah tak tahan.”

Tapi lelaki berambut kerinting itu terus juga menangis.

“Sudah la tu, aku belikan engkau minuman lain, okey” pujuk pemandu lori itu.

“Bukan itu masaalahnya”balas lelaki berambut kerinting.” “Hari ini adalah hari yang paling buruk dalam hidupku. Pagi tadi semasa aku di pejabat, bos aku marah, dan aku dipecat. Bila nak balik, kereta aku pulak kena curi. Sampai rumah, tengok kad kredit dan dompet tertinggal pulak dalam bas.”
“Sampai rumah, aku tengok isteri aku tidur dengan tukang kebun. Aku tinggalkan rumah, terus ke bar ini. Fikir punya fikir, aku ambil keputusan nak bunuh diri. Tapi kau pula minum racun aku!"

0 ulasan:

 
© free template by Blogspot tutorial