Isnin, 17 Ogos 2009

Sex Bebas Dan Jangkitan Seksual

Nabi Muhammad SAW bersabda, “Wahai Muhajirin, lima bala ditimpa keatasmu dan aku berdoa agar kamu tidak ada ketika bala ini menimpa…satu diantaranya ialah, apabila zina zahir didalam masyarakat secara terangan-terangan, wabak yang dasyat dan penyakit2 yang belum pernah menjangkitimu dan menyerangmu ketika itu.”(Riwayat Ibn Majah, Al-Baihaqi dan Al-Bazzar)

Penyakit-penyakit jangkitan seksual atau STD(sexually transmitted disesses) kerap menjangkiti individu melalui seks rambang. Lebih kurang duapuluh jenis penyakit dan kumpulan ini telah dikenal pasti diantaranya ialah syphlis, gonorrhea, genital herpes, genital wart, trichomoniasis, bacterial vaginosis, infeksi cytomegalovirus, infeksi chmydia dan yang paling merbahaya ialah AIDS. Penyakit2 ini boleh membawa maut.

Di Amerika sahaja ia menjangkit 13 juta manusia setahun dan majoritinya ialah dari kalangan kaum wanita. Kos yang diperlukan untuk merawat dan mencegahnya menjangkau $10 bilion. Kesemua ini menunjukkan ajaran Islam sememangnya releven sampai kehari kiamat.

Jesteru, rugilah mereka yang mengutamakan hawa nafsu serta mengabaikan landasan Islam yang sememangnya saintifik lagi menyihatkan,

Wallahualam.

0 ulasan:

 
© free template by Blogspot tutorial