Khamis, 18 Mac 2010

Pasangan Anda Tidak Diterima Keluarga?

Farid dan Diana telah lama berkenalan menerusi faceBook dan akhirnya mereka telah jatuh cinta. Perkenalan di alam maya kini bertukar menjadi sebuah perhubungan cinta yang hebat dimana akhirnya mereka sering berjumpa dan bercinta seperti insan yang lain.

Hampir setahun mereka bercinta, akhirnya Farid berhasrat untuk memperkenalkan Diana kepada keluarganya. Pada mulanya, keluarga Farid menyenangi Diana kerana memiliki sifat- sifat yang dikategorikan sebagai “Menantu Pilihan”. Keadaan ini amat disenangi Farid dan berimpian untuk melamar Diana.

Namun, keadaan berubah apabila suatu hari ayah Farid bertanyakan kepada Farid “betulkah Farid nak pilih Diana sebagai isteri?” Farid kaku sebentar dan menjawab “Betul ayah, Farid sayang sangat kat Diana dan Farid memang nak jadikan Diana sebagai isteri Farid yang sah”…

“Ayah tak setuju la dengan pilihan Farid… Si Diana tu ayah dapat RASAKAN tak baik untuk Farid.. Sayang memang sayang tetapi kalau ayah RASAKAN tak baik tu rasanya baik Farid lupakan hasrat Farid nak memperisterikan Si Diana tu.. Ayah TAK RESTU!!

KISAH BENAR di atas adalah perkara yang benar- benar terjadi kepada Farid. Adakah anda di sini mengalami masalah yang sama?

Saya yakin dan pasti, bukan hanya Farid seorang yang menjadi mangsa kepada masalah ini. Ramai anda diluar sama sedang menghadapi masalah yang sama seperti Farid. Mempertahankan pasangan anda daripada tidak diterima keluarga anda dengan alasan “Saya sayangkan dia”, “saya cintakan dia”, “dialah segala-galanya” bukanlah penyelesaian yang efektif malah, pasti akan mewujudkan suasana tegang di antara anda dan keluarga.

Hari ini, ramai dikalangan kita yang sanggup bergaduh dan putus hubungan kekeluargaan demi mempertahankan hubungan cinta. Mengapa keadaan ini perlu berlaku sedangkan jika direnung kembali asas perhubungan cinta adalah KEBAHAGIAAN.

Apakah cara TERBAIK dan EFEKTIF untuk permasalahan cinta seperti ini?

info dari senicinta.com

0 ulasan:

 
© free template by Blogspot tutorial