Jumaat, 12 Ogos 2011

Ubah Jantina

Dalam hidup ini, ada banyak benda yang Allah Taala dah larang, tapi manusia-manusia degil tetap nak buat. Disebalik larangan Allah itu ada macam-macam hikmah, baik dari segi sains atau moral, tapi manusia tetap nak buat jugak..., sama ada tak takut pada Allah atau tak percaya pada Yang Maha Esa? Entahlah? Hakikatnya, semua orang akan jadi mayat, kalau anda pondan, anda akan jadi mayat pondan..Kalau anda bapuk, anda akan jadi mayat bapuk, dan anda tak mampu mengubahnya!

Tidak sedarkah kita? bahawa di setiap larangan Allah itu, Allah masih bagi alternative kepada setiap larangan agar korang dapat berfikir dan buat keputusan yang paling tepat dalam umur yang singkat demi mencapai kebahagiaan pada hari menjelang jadi mayat sebelum dimamah Ulat, sedarkah?…

Allah larang makan babi tapi Allah tak larang makan ayam, ketam, itik, kuda, dan berjuta makanan lain..Allah larang berzina tapi Allah tak larang nak kahwin satu dua atau tiga empat. Allah larang main lubang belakang, tapi Allah tak larang main lubang depan, celah peha, celah ketiak, celah buah deda, celah mulut. Allah larang minum arak tapi Allah tak larang minum air tebu, teh tarik, kopi janda, tongkat ali, kacip fatimah. Allah larang bunuh orang tapi dalam perang boleh bunuh orang. Allah larang cemburu tapi boleh cemburu pada orang kaya yang bersedekah, boleh cemburu pada orang yang berjuang jalan Allah..

Pendek kata, dalam setiap larangan ada alternative, tapi manusia bodoh sangat, nak jugak makan babi, nak jugak berzina, nak jugak main belakang, nak jugak mabuk, nak jugak itu ini begitu begini. Sampai satu tahap, nak ubah kemaluan, nak ubah jantina… lalu salahkan Tuhan (bagi yang percaya) akan kenapa Tuhan jadikan aku lelaki sedang naluri aku perempuan…Astaghfirullah.

Ingat senang ke jadi perempuan?

1) Perempuan ada Haid. Sakit senggugut, kepala pening, beremosi, kena pakai tuala wanita, tak boleh baca Quran dan sembahyang.

2) Aurat.. Aurat lelaki setakat pusat dan lutut, dulu jika korang pakai baju nampak rambut yang kerinting dan kusut, atau nampak tumit dan bulu betis serta parut kudis, tak salah dan tak berdosa. Perempuan kenalah bertudung, hanya boleh tunjuk muka dan tapak tangan, itupun jika ada hal mustahab.. pakai purdah lagi bagus.Betapa azab api neraka yang menyiksa perempuan yang bukak aurat?

3) Pakaian..Orang lelaki pakai baju sama 5 hari takda orang nak kutuk, tapi jika perempuan alahai…Apatah lagi tak gosok, busuk dan kotor..

4) Perempuan tak boleh tangguh kerja..Tangguh basuh baju, atau tangguh jemur baju, atau tangguh sidai baju, atau tangguh lipat baju dan tangguh gosok baju, apalagi cerita tangguh basuh periuk, kuali, cawan, piring, mangkuk dan pinggan, atau tanggung kemas rumah, atau tangguh mandi....

5) Wanita nak buat apa-apa kena minta izin.

6) Saksi lelaki lebih afdal dari wanita.

7) Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki.

8) Talak bukan di tangan isteri.

9) Wanita wajib taat kepada suaminya.

10) Perempuan kena beranak..Usung perut sana sini selama 9 bulan. Sakit nak beranak lagi.

Bukanlah nak merendahkan martabat kaum wanita. Tapi kepada pondan atau mak nyah tak perlulah tukar jantina, sebab BERDOSA DAN BOLEH MASUK NERAKA KERANA TIDAK BERSYUKUR. Ingat! Semua orang akan jadi mayat, kalau anda pondan, anda akan jadi mayat pondan..Kalau anda bapuk, anda akan jadi mayat bapuk, kalau anda tukar jantina, anda akan jadi mayat yang tukar jantina.., Anda tak mampu mengubahnya!

Tapi, jika anda bertaubat, anda akan jadi mayat yang diredhai Allah..amin..

0 ulasan:

 
© free template by Blogspot tutorial