Rabu, 21 Julai 2010

PUISI BUAT MU SAYANG


Sayang……..
Andainya saat ini Illahi memanggilku
Kembali,
Ku harap kau tabah menghadapi,
Detik-detik dan liku hidup ini,
Kerana….
Aku tak mungkin lagi berada disisimu,
Aku tak dapat lagi mengusap wajah
manja mu itu,
Tak mungkin aku mampu lagi mengggapai
Tanganmu,
Apatah lagi untuk mencarik hatimu
Dengan…
Tinta-tinta kerinduan,
Warkah-warkah kasih sayang,
Irama-irama kesyaduan,
Bait-bait puisi riang,
Dan baris-baris kenangan yang pernah
Kita simpulkan…..

Sayang….
Andai saat ini saat terakhir aku di
Sisimu…
Izinkan aku tatapi setiap lirik wajahmu,
Izinkan aku mencuit senyum manjamu,
Izinkan aku selami hatimu,
Izinkan aku padamkan luka dijiwamu,
Biarkan sisa hidup ini dengan ku tabur
Sedetik bahagia,
Agar…
Kau tak kan mudah melupakan aku,
Kau tak mudah tinggalkan cintaku,
Tak mudah kau usir rindu yang
Bertandang disaat ini,
Biar ia menjadi sejarah yang tak
Mungkin kau lupa,
Cukuplah sehingga kau belum berpunya…

Sayang…
Andai masa sudah mengakhiri,
Andai saat yang dinanti tiba dihati…
Ku harap kau rela membiarkan aku pergi,
Ku harap kau cucuri rahmat dari
Illahi,
Sentiasa bahagia dan hidup ceria,
Akan ku lihat kau dari jauh,
Jangan lupakan aku biarpun kau dah
Berpengganti..
Hulurkan doamu padaku tiap malam agar
Aku bisa mendengar lagi,
Suara merdumu,
Hadiahkanku bacaan yasin dan doa,
Setiap kali kau akhiri tuntutan mu
Sayang…..nangih
***
DEKLAMASI PUISI BUATMU SAYANG (KLIK)
copy by nukilan2u.com

0 ulasan:

 
© free template by Blogspot tutorial